مجموعه کامپیوتر پارسیان برای حفظ رضایت مشتریان خود سرویسی را در نظر گرفته که مشتری بتواند ظرف مدت 7 روز کاری کالای خریداری شده را مرجوع و یا تعویض کند، که طبق قوانین حاکم بر خرید اینترنتی شرایطی در نظر گرفته شده که در زیر به آن اشاره می‌شود :

مشتری می تواند از لحظه خرید تا مدت هفت روز کاری اقدام به لغو خرید خود نماید، مشروط به اینکه:

  • کالای خریداری شده باز نشده و پلمپ باشد.
  • هزینه باز پس فرستادن کالا برعهده خریداراست.
  • لغو سفارش یا انصراف از خرید فقط از طریق تماس تلفنی با دفتر مرکزی کامپیوتر پارسیان شماره ۸۸۹۴۷۵۱۲ داخلی ۱ امکان پذیر است.
  • پس از هماهنگی با دفتر مرکزی کامپیوتر پارسیان، کالا در بسته بندی ایمن، به همراه یک نوشته که حاوی شماره سفارش، اطلاعات تماس و دلیل مرجوعی می باشد، بنا به تمایل خریدار (از طریق پست، تیپاکس یا پیک) به “دفتر مرکزی کامپیوتر پارسیان” به آدرس تهران، خيابان وليعصر، بالاتر از تقاطع طالقاني، پلاك ۱۵۷۵، طبقه اول، واحد ٢، کد پستی:۱۵۹۳۶۱۳۵۱۴ ارسال شود.
  • نظر به انتخاب روش تحویل کالا توسط مشتری، زمان آغاز هفت روز کاری برای انصراف از خرید، طبق  تاریخ تحویل کالا توسط شرکت به کالا رسان مناط اعتبار می‌باشد.

توجه بند ۱: انصراف از خرید و درخواست مرجوعی به کالایی تعلق می‌گیرد که باز نشده باشد، هر گونه دخل و تصرف، باز کردن بسته‌بندی اولیه، پلمپ، برچسب‌ها و حتی نایلون وکیوم و شیرینک، امکان مرجوع کردن را از بین خواهد برد حتی اگر از کالا استفاده نشده باشد.
توجه بند ۲: از آنجا که کامپیوترپارسیان یک وبسایت خرده‌فروشی آنلاین است، حق استرداد کالا طبق شرایط صرفا متعلق به مشتری یا همان مصرف‌کننده است ( سفارش یک کالا به تعداد، مغایر با هدف مصرف خریدار است و شامل حق استرداد نمی‌شود).

با استناد به “توجه بند ۱” در این حالت، برگرداندن کالا پس از تایید کارشناس خدمات پس از فروش، تنها در صورتی امکان‌پذیر است که کالا باز نشده و در شرایط اولیۀ خود (پلمپ) باشد، از آن استفاده نشده باشد و به همراه تمام ملزومات و اقلام همراه آن، ارسال شود. همچنین اگر کالا به همراه هدیه فروخته شده باشد، بازگرداندن هدیۀ همراه آن نیز الزامی است.

 

قوانین مرجوعی در شرایط مغایرت کالای ارسالی با سفارش مشتری:

اگر کالای خریداری شده از نظر مشخصات یا ظاهر فیزیکی با اطلاعات وب‌سایت مغایرت داشته باشد:

  • وجود مغایرت یا کسری اقلام همراه کالا ، باید حداکثر طی ۲۴ ساعت پس از دریافت کالا، فقط از طریق تماس تلفنی با شماره ۸۸۹۴۷۵۱۲ داخلی ۱ صورت پذیرد.
  • پس از هماهنگی با دفتر مرکزی کامپیوتر پارسیان، کالا در بسته بندی ایمن، به همراه یک نوشته که حاوی شماره سفارش، اطلاعات تماس و دلیل مرجوعی می باشد، بنا به تمایل خریدار(از طریق پست، تیپاکس یا پیک) به “دفتر مرکزی کامپیوتر پارسیان” به آدرس تهران، خيابان وليعصر، بالاتر از تقاطع طالقاني، پلاك ۱۵۷۵، طبقه اول، واحد ٢، کد پستی:۱۵۹۳۶۱۳۵۱۴ ارسال شود.
  • اگر مغایرت، بدون استفاده از کالا قابل مشاهده است، مثل رنگ یا مشخصات درج شده روی بدنه، باید کالا در شرایط اولیۀ خود بوده و از آن استفاده نشده باشد.
  • عکس محصول جهت اطلاع و کمک به خرید مشتری است و از آنجا که ممکن است در پاره‌ای از موارد جزییات با کالای اصلی تفاوت‌هایی داشته باشد به استناد آن‌ها نمی‌توان اعلام مغایرت کرد. ملاک وجود مغایرت در مشخصات کالا، مشخصات فنی درج شده در وبسایت است.
  • در صورتی که امکان تشخیص مغایرت، بدون باز کردن بسته‌بندی وجود دارد، امکان رسیدگی به درخواست مشتری در صورتی ممکن است که کالا از حالت اورجینال یا بسته‌بندی اصلی و اولیۀ خود خارج نشده باشد.
  • در صورتی که امکان تشخیص مغایرت و کسری اقلام همراه تنها با باز کردن بسته‌بندی ممکن باشد، لازم است کارتن و جعبۀ اصلی محصول نگهداری شده و از دور ریختن آن جداً خودداری شود.
  • استفاده از این سرویس تنها در صورتی امکان‌پذیر است که کالا در کارتن یا جعبۀ اصلی خود به دفتر مرکزی کامپیوتر پارسیان بازگردانده شود. برچسب‌زدن یا نوشتن توضیحات، آدرس یا هر مورد دیگری روی کارتن یا جعبۀ اصلی کالا و یا پاره و مخدوش‌ کردن آن، ضمانت قبول بازگشت کالا و امکان استفاده از این سرویس را از بین خواهد برد.

 

اگر کالای خریداری شده، آسیب دیدگی یا ایراد فیزیکی و ظاهری داشته باشد:

  • آسیب یا ایراد فیزیکی باید حداکثر طی ۲۴ ساعت پس از دریافت کالا، فقط از طریق تماس تلفنی با شماره ۸۸۹۴۷۵۱۲ داخلی ۱ اطلاع داده شود.
  • پس از هماهنگی با دفتر مرکزی کامپیوتر پارسیان، کالا در بسته بندی ایمن، به همراه یک نوشته که حاوی شماره سفارش، اطلاعات تماس و دلیل مرجوعی می باشد، بنا به تمایل خریدار(از طریق پست، تیپاکس یا پیک) به “دفتر مرکزی کامپیوتر پارسیان” به آدرس تهران، خيابان وليعصر، بالاتر از تقاطع طالقاني، پلاك ۱۵۷۵، طبقه اول، واحد ٢، کد پستی:۱۵۹۳۶۱۳۵۱۴ ارسال شود.
  • لازم است کارتن و جعبۀ اصلی محصول نگهداری شده و از دور ریختن آن جداً خودداری شود. استفاده از این سرویس تنها در صورتی امکان‌پذیر است که کالا در کارتن یا جعبۀ اصلی خود به کامپیوتر پارسیان بازگردانده شود. برچسب‌زدن یا نوشتن توضیحات، آدرس یا هر مورد دیگری روی کارتن یا جعبۀ اصلی کالا و یا پاره و مخدوش کردن آن، ضمانت قبول بازگشت کالا و امکان استفاده از این سرویس را از بین خواهد برد.

 

اگر کالا دارای نقص فنی باشد:

  • کارشناسان خدمات پس از فروش کامپیوتر پارسیان ، ایرادهای اعلام شده توسط  مشتری را بررسی و کنترل می‌‏کنند. اگر ایراد، مغایرت یا آسیب ‌دیدگی توسط کارشناسان کامپیوتر پارسیان تایید شود، کالا تعویض خواهد شد و یا مشتری می‌تواند کالای خود را با مدل دیگری جایگزین کند.
  • لازم به ذکر است که تعویض کالا منوط و مشروط به موجود بودن کالا در انبار شرکت است. اگر در زمان رسیدگی و طی مراحل کارشناسی و اقدامات لازم برای تعویض کالا، موجودی آن به اتمام برسد؛ کامپیوتر پارسیان بنا به انتخاب مشتری کالای دیگری را ارسال می‌کند و یا وجه کالای مرجوعی را به حساب مشتری واریز می‌کند. بدیهی است  در صورت انتخاب  کالای دیگر، تفاوت قیمت کالای جدید با کالای مرجوعی (مبلغ درج شده در فاکتور) محاسبه و قبل از ارسال تسویه می‌شود. برای کالای گران‌تر، مشتری تفاوت را پرداخت می‌کند و برای کالای ارزان‌تر، کامپیوتر پارسیان تفاوت را به حساب مشتری واریز می‌کند.
  • اتمام موجودی کالا و یا تغییرات قیمت کالا در مراحل تعویض و مرجوعی، به هیچ عنوان حقی را برای مشتری ایجاد نمی‌کند و کامپیوتر پارسیان در قبال تهیه همان کالا و یا تغییرات قیمت کالا هیچ‌گونه تعهدی نداشته و فقط تعهد بازپرداخت وجه کالا -درج شده در فاکتور- به مشتری را می‌پذیرد.
  • پس از دریافت و پذیرش کالا توسط کامپیوتر پارسیان ، بسته به نوع محصول و مشکل اعلام شده توسط مشتری، و اعلام نظر نهایی کارشناسان خدمات پس از فروش، به طور میانگین۴۸ ساعت کاری زمان خواهد برد.
  • کارشناسان فنی خدمات پس از فروش برای  محصولات، ملزم به رعایت استانداردها و دستورالعمل‌ها و رویه‌های ابلاغ شده توسط شرکت‌های تولید کننده و یا نمایندگی‌های مجاز محصولات و  کالاهای ارائه شده در سایت کامپیوتر پارسیان هستند، لذا علیرغم تصور آن‌که  کالا (حتی برای ایرادهای خیلی آشکار) می‌تواند خیلی سریع انجام شود، ولی در عمل رعایت رویه‌های زمان‌بر است و در مواردی نیاز به هماهنگی با نمایندگی‌های مجاز آن کالا دارد.  به همین علت زمان اعلام نظر کارشناسی برای تعویض کالا به طور میانگین۴۸ ساعت کاری در نظر گرفته شده است، ولی خدمات پس از فروش تمام تلاش خود را بکار خواهد بست تا سرعت  و کارشناسی را افزایش داده، در کوتاه‌ترین زمان ممکن به نیاز مشتریان محترم پاسخ دهد.
  • از هنگامی که وضعیت کالا در واحد خدمات پس از فروش، مشخص شود، اگر نیاز به استرداد وجه باشد، حداکثر تا ۴۸ ساعت کاری مبلغ به حساب مشتری واریز خواهد شد.
  • ملاک عمل و اقدام شرکت، نظر کارشناسان فنی پشتیبانی و خدمات پس از فروش کامپیوتر پارسیان است.

 

اگر در اثر حمل و نقل، آسیب دیدگی ایجاد شده باشد:

  • از تحویل گرفتن کالاهایی که دارای اسیب فیزیکی قابل رویت هستند خودداری نمایید.
  • خریدار مکلف است بلافاصله پس از در یافت کالا، اقدام به بازگشایی کالای خریداری شده از بسته یا پاکت و غیره در مقابل کالارسان نماید.
  • چنانچه کالای خریداری شده دارای عیوب ظاهری مانند شکستگی، ترک خوردگی، زدگی وغیره، باشد؛ خریدار می تواند از تحویل کالا اجتناب کند. در غیر اینصورت، تحویل کالا توسط کالا رسان به خریدار، به منزله تایید صحت و سلامت فیزیکی کالا بوده و شرکت ادعای بعدی خریدار در این خصوص را نمی‌پذیرد.
  • با توجه به بسته‌بندی ایمن و استاندارد تمام مرسوله‌ها توسط کامپیوتر پارسیان ، تحویل به هر یک از شرکت‌های حمل و نقل معتبر به انتخاب کاربر و اعلام بارنامۀ مرسوله به این معنی است که بروز هر گونه حادثه در هنگام حمل و تحویل به عهدۀ شرکت حمل و نقل است .
  • پیگیری کالاهایی که همراه با اسیب فیزیکی از کالارسان تحویل گرفته شده اند به عهده‌ی مشتری است.

 

محاسبه هزینه ارسال در کامپیوتر پارسیان:

  • اگر ایراد فنی، وجود مغایرت فنی یا فیزیکی یا آسیب دیدگی ظاهری، به تایید کارشناسان خدمات پس از فروش کامپیوتر پارسیان برسد، هزینه‌های ارسال به عهده کامپیوتر پارسیان است.
  • برای واریز هزینه پست به حساب مشتری، قبض پستی با مهر شرکت پست  باید  همراه کالا  به شرکت کامپیوتر پارسیان ارسال شود.
  • در صورت انصراف از خرید، یا تایید نشدن ایراد یا مغایرت توسط کارشناسان کامپیوتر پارسیان ، هزینه ارسال و دریافت مجدد کالا، به عهده مشتری خواهد بود.

 

تبصره‌

تبصره 1) مانیتور و لپتاپ که دارای پیکسل سوخته باشد، در صورتی که کمتر از 5 پیکسل باشد طبق پروتکل‌ها تمامی شرکت‌های گارانتی کننده و همچنین تمامی ‌کارخانه‌های سازنده شامل شرایط عودت کالا نمی‌باشد.

تبصره 2) در صورت آسیب دیدگی ظاهری سوکت‌های مادربرد، هماهنگی و ارسال آن به گارانتی به عهده مشتری می‌باشد و شامل شرایط عودت کالا نمی‌باشد.

تبصره 3) در صورتی که جعبه، کارتن و یا کارت گارانتی محصول خریداری شده مخدوش و یا مفقود شده باشد از پذیرش و عودت آن معذوریم.