پردازنده

تا به حال اسم TRAY و BOX در خرید CPU به گوشتون خورده؟

ما امروز در مورد این دو پردازنده (CPU) اطلاعات دقیق رو بهتون میدیم تا از این به بعد با آگاهی کامل و خیال راحت خرید کنین.

پردازنده تری چیست؟ (Tray CPU)

کلمه TRAY به معنی سینی است. چرا این اسم؟ چون در شرکت سازنده روی سینی های مخصوص غرضه و فروخته میشود. پس این پردازنده ها بدون جعبه و عمده به فروش میرسد. این پردازنده، دارای فن نیست پس در هنگام خرید شما باید به صورت جداگانه فن هم خریداری کنید. مدل TRAY به نسبت مدل  BOX  ارزان تر است. برای کسانیکه خودشان تصمیم دارند سیستمی را اسمبل کنند این مدل پیشنهاد میشود.

پردازنده باکس چیست؟  (Box CPU)

به پردازنده‌ هایی که در جعبه یا همان باکس قرار دارند و به فروش میرسند،  BOX گفته می‌شود. این پردازنده با فن و هیت سینک به فروش میرسد. به همین دلیل هزینه پردازنده باکس نسبت به TRAY بیشتر است. در پردازنده های باکس هم یکسری دارای فن هستند و یکسری فن ندارند(سری- I9  سری  K). برای اشخاص و یا شرکت هایی که قصد خریداری یک سیستم را به صورت آماده دارند، این مدل پیشنهاد میشود.

تفاوت؟

در مورد مشخصات فنی این دو مدل با هم تفاوتی ندارن و فقط تفاوت در بسته بندی و لوازم جانبی آنهاست و بالاتر گفتیم که خیلی از پردازنده های باکس هم فن دار نیستند.

اگه از گارانتی بخوایم براتون بگیم این مورد بسیار مهمه که خود شرکت اینتل پردازنده های باکس رو گارانتی میکنن اما در ایران پردازنده های باکس از طرف شرکت فروشنده خدمات پس از فروش ندارند و هر دو مورد بدون گارانتی به فروش میرسد و فقط به مدت 7 روز مهلت تست دارند بنابراین خرید پردازنده های تری به صرفه تر است.

بودن آنها هست.USEDو  NEWمورد دیگر در پردازنده ها که حائز اهمیت است،

دو یا سه نسل آخر پردازنده های اینتل موجود در بازار نیو هستش ولی مابقی پردازنده های یوزد هستند و تشخیص این دو بسیار مهم هست اما در خیلی از موارد روی پردازنده ای که به دست مشتری میرسه خمیر سیلیکون هست و یا کمی خط روی پردازنده هست اما هیچکدوم به معنای یوزد یا استفاده شده نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *